top of page

Vitiligo

Vitiligo:
Vitiligo is a collection of testimonials from people living in a special colored body.It is a series of stories that come together to form a unique story that speaks of acceptance and pride, but it is also a message addressed to many people who are unable to accept this condition. Vitiligo is a skin disease of unknown origin that causes loss of pigmentation in certain areas of the skin, resulting in the appearance of scattered white spots on the body. Today about 1% of the world population suffers from this pathology. It occurs in any area of ​​the body although the face, neck and hands are the most common areas where it occurs.
Vitiligo usually begins to manifest with the appearance of small white patches that have the central area lighter than the edges, these patches over time tend to expand and vary in shape and size. The white parts are also more vulnerable to sun exposure. The cause of the disease is the lack of a pigment, melanin, which gives the skin its natural color, but its origin still remains unknown.
The most common theories speak of autoimmune factors and / or a genetic predisposition, metabolic factors and stressful events as a cause. Even if it is not a disabling disease.

Vitiligo: Vitiligo è una raccolta di testimonianze di persone che vivono in un corpo dal colore speciale. È una serie di storie che si uniscono per formare una storia unica che parla di accettazione e orgoglio, ma è anche un messaggio rivolto a tante persone che non riescono ad accettare questa condizione. La vitiligine è una malattia della pelle di origine sconosciuta che provoca la perdita di pigmentazione in alcune aree della pelle, con conseguente comparsa di macchie bianche sparse sul corpo. Oggi circa l'1% della popolazione mondiale soffre di questa patologia. Si verifica in qualsiasi area del corpo anche se il viso, il collo e le mani sono le aree più comuni in cui si verifica.
La vitiligine di solito inizia a manifestarsi con la comparsa di piccole macchie bianche che hanno la zona centrale più chiara rispetto ai bordi, queste macchie nel tempo tendono ad espandersi e variano per forma e dimensione. Le parti bianche sono anche più vulnerabili all'esposizione al sole. La causa della malattia è la mancanza di un pigmento, la melanina, che conferisce alla pelle il suo colore naturale, ma la sua origine rimane ancora sconosciuta. Le teorie più comuni parlano di fattori autoimmuni e/o di una predisposizione genetica, fattori metabolici ed eventi stressanti come causa. Anche se non è una malattia invalidante.

bottom of page